Friday, July 1, 2016

Keep on doing it | 堅信 堅持 奇蹟


Shell in her heart | 內心自我保護



在這裡消失了一段時間,
再次深感歉意。



不過這段期間,短短的..
卻讓我感觸 以及 對人生有著更廣闊的視野。
由人生目標之一的達成,到部落格大改革(即將來臨)...
心情忐忑地 平復著自己  咬緊牙根也會走過來的,
慶幸的是  我更能體驗到人情溫暖  以及  踏實地離夢想近一些。



老實說這原本是一遍情感蠻糾結以及迷茫的上傳,
差點沒把自己也給累壞或者崩潰,
我   熬過來了。



重新呼吸,聆聽心跳;
我聽見了夢想的聲音。



夢想  家人 朋友 工作 
這四大元素讓我的人生更為完整 近於完美




心裡總是有著自己的空間,自己的真實感受與想法。
在四大元素中平衡 真的不容易。
我也熬過來了!
心裡總算安心  睡眠也不會再皺眉入睡了
過去幾天可糟糕了  都過去了 讓它隨風飄吧~




我總是點子好多,特別愛跟好感的人聊個天荒地老的人生想法;
對話中也是讓我大大學習的奧妙之處,對生活的熱誠一度度增加。
然而 一旦負面襲擊 活生生地還是會感到沮喪 悲觀 糾結
特別特比難熬,彷彿全世界都容不下你這樣
像孤兒一樣   不小心被遺棄
卻找不到理由





謝謝你,自己;
謝謝你,愛人。
總是陪著我,在我接近絕望的時候,事情有所變動了;
就好比如事情壞到一種程度便會好轉,
原因 因為不能再糟糕下去了。




我這人有時過於自我保護,自我調教..
總是讓自己不犯下錯誤。



在大多人眼裡,這或許是件好事。
想想,不犯下錯誤 怎麼進步呢?
不放開放膽去嘗試怎麼知道自己的底線呢?
對於生活上的每一件事情,我都必須來個大改革吧!
有時覺得自己非常煩惱,卻奇怪的是不知道自己究竟煩惱些什麼 又怎麼了..




我是被眷顧的
或許那是來自我自己的內心,總是有著這樣的一把聲音,
讓我堅持 讓我別放棄 讓我在糟糕的情況下 默默地埋頭苦做地走下去!
可以沮喪  卻絕對不能氣餒。





相信每個人都有著這樣的時刻,
閉上眼睛 與世隔絕
然後告訴自己再繼續堅持地做下去
你會看見自己夢想的未來。



加油吧!
我熬過來了,所以對你們而言也不會困難。






每當沮喪 氣餒 負面情緒襲擊時


記得
堅信 堅持 奇蹟



Been losing from blogging for some short period,
apologize and feel odd when I don't blog,
I guess blogging slowly become part of my life.



In these losing period,
I feel and learn more than I do.
Where I call it a "break-free" time, for me to disconnect and calm my heart;
know what's happening mentally in me and my thoughts.



Thanks God 
Not only I found my solutions with new transform,
and also life experience gained.



Life are up and down,
and I'd successfully achieved one of my important goals listed in my 22 year old' dream.
One step closer ahead to my dream.



At first this is some emotional blog post,
luckily I'd made it!
Swipe all those negative away and life goes on.



Breathes, and listen to my inner soul.
I feel something deeply powerful, my dream in me.


Dream   Family   Friends   Career
There's always sometimes where comes to some struggling time,
where you find yourself doesn't belongs to anywhere.
Feeling lost and insecure,
no one with you and you're all left over without knowing any reason.




I'm blessed.
"When things reach to their worst, miracles happen after it."
So, never give up and continue doing it even you're in your worse situation.
Things can go badder over their limit,
and there's where the miracles start happen.



Ever since young,
I'm always the one over self-protected that are really serious when I face something critical.
Insecurity perhaps?
I wouldn't allow myself in making mistake or falling down.



It might be good for others,
think if someone who never make mistake, they'll never improve? or slow in improvement?
think if someone who protect themselves too hard where they never fall before, 
how could they know their limit and go beyond obstacles ahead?



There's always suffering part for me,
I'm an ordinary girl but over-strictly-restrict-myself
That's sometime weakness of me.



If I never fall, I would never know how to stand up again;
if I never make mistake, I would not get better than who I am right now.
Make sense?



I'm lucky!
Whenever I feel like giving up and just dump everything and walk away,
my inner strength always hold me hard.
That power of keeping me walk continuously even it may seems wrong for the whole world,
nobodies agree on me.
I'm still gonna believe in it and consistently doing it no matter how tough is it.
I can wipe off my tears and hold them in my eyes, but never give up.




I believe, everyone got that pathetic life moment,
where you're totally mentally stress, demotivated, negative..




Remember,
close your eyes, and let your heart tears.
Tell your mind to keep on moving,
you'll see your dream future.




Be positive!
I can do it, I'm sure everyone can too.
Talk to your heart.



Whenever you're down,
never forget to "keep on doing it"!





❥♒ maymaybeby.blogspot.my ♔ ░ ♥
Appreciate, Stay Blessed.
珍惜,感恩。


Love,
May.
媄鏸.

❥♒


No comments:

Post a Comment