Thursday, May 12, 2016

Goodbye TARUC | 再会大学学院生涯


4 years university college life,
from Diploma to Bachelor Degree.
Officially done & graduated!



Time flies,
I still remember the feeling of my first step into Tunku Abdul Rahman College(TARC),
 now changed into Tunku Abdul Rahman University College(TARUC).



From a young messy kid, transform into even messy one! Lol.
Of course, it's a beautiful mess of mine.



Life are beautiful!
I'm blessed to surrounded by all sort of people,
where they bright up my days, drop me down, 
and lots of blessed opportunity and beautiful people around.




4年的大学学院生涯,
就这样到一段落了,人生必经之路啊!



岁月不留人,
还记得我第一进来时 拉曼大学的名字还是拉曼学院呢,
后来才转变成大学学院  而我呢就是这一批转变间的小老鼠们。



由一个对未来害怕无头绪的小妞,
变成了更加凌乱的自己;
别误会哦!
这般凌乱的缩变都是美丽的,
因为在不断增长提升自己的过程中,
等待我的当然是无数的凌乱,
考验的是让我更清楚在复杂的社会生态里自己要的是什么。
这可是我的美丽的紊乱呢~



这段学习生涯里,
感恩在我身边出现的任何一位贵人,
你们的一字一句都让我不断的提升自己,
谢谢你们的疼爱、考验、协助、指点....
照旧了今天的我。



一朝一夕的把一个无知的小妞,
变成了小小聪明人;
把一个信心英文不足的我,
变成了敢站在舞台上拿着麦克风宣传活动;
把一个生活平平淡淡的我,
变成了生命力十足爱好冒险的小丫头....




都太多太多了,
这四年里,我每一刻都在珍惜感恩释怀..
为的就是避免到现在这尾声期 后悔自己没好好珍惜而后悔的感觉。
该感激的 我一直都放在心上,
谢谢有你们的出现,
让我生命从此精彩,
也让我更热诚期待的去为未来努力奋斗!
因为你们 因为爱我的人 

One of the beautiful people -- Pooh Pooh Bear
爱我的人之一  我的熊熊

For my really last assignment of my study period 
in Tunku Abdul Rahman University College.
My last time to enjoy that "midnight oil burning" in rushing for my assignment,
my last assignment in my degree.



That "assignment-stress" turn into one of the best emotion that I'll be missing very much.
Even if I plan to further study in future,
there's no longer feeling and emotional like now.
That spirit of small group of people helping and asking each others on assignment question.




Our conversation topic,
will never ever talk about assignment report or study exam tips any more.
Life.




这一份最后一份在拉曼大学的报告,
这期间的一切都让我格外格外珍惜 精心体验。
即便是赶夜车熬夜不睡觉的写着报告的那过程也让我很珍惜,
心里知道 接下来如果说为学院报告赶夜车的机会不会在有了。
人嘛,总是在知道事情没有下一次的时候才显得事情的珍贵。
惜福  享受当下




那份所谓的“学院报告压力”可会是我日后最最怀念之一的一份情感了,
那份大家学院生间的努力研究,学习,奋斗的过程。
即使来日有机会再继续升学,
身边的人不再一样  那一份为某件学习上的事大伙们一起坚持的热诚也不在了。



我们从此以后的对话,
不会在跟大学学员报告或者考试范围有关了。
会不会因此而没了话题?
不过我还是谢谢你们曾经在我的生命中出现过。
Kiss-goodbye to my last report in my degree, at the same time, my college university life.
最后一吻  永别了我的报告 同时 我的拉曼大学学院生涯

#random
But I found it nice. Lol.
来乱的,不过本身觉得好看 #自恋

Allow us to take we-fie where we used to do very frequent during our uni times.
Feel young and #YOLO !
Especially with our last report before submission.



必要的和报告书合照,
我们过往都很爱做的一件事。



When is my last so called "selfie"? Time flies..
忘了我上一次的“自拍”,我要多多自拍记载生命的优美了。

Super short walk around Faculty of Social Science, Arts and Humanities office,
where they move our school office to this building after our study period.
So we're the last batch of student using the previous building,
also we're the first batch who experience the changes from college to university college.
Something to remember and remind us about our time.



I love all these greens around my campus,
I hope it would remain as what this batch of student had in our memory.



到办公楼走走,
我们结束学习生涯后 以往的办公室也移到别处办公室了。
那办公楼旧地点也只能在我们的回忆出现了,
无常




总是特别喜欢大学学院里的绿色环境,
希望日后有机会回来的时候  这绿一直都在。








Time to submit!
缴交报告时间到!




Bye! Gonna miss you for life!
再会了!我会想念你的!
Pooh Bear's cute nerd expression.
熊熊的呆表情

Journey begin -- to the future
After submitted and completed my task as a Bachelor Degree student.
Life goes on!
Appreciate precious moments when you're still a student,
the toughest part could be just about peoples, exams & assignments.
Life after college are even tougher!
So appreciate moment of you as a student.



启程啦-- 前往我们的未来
完成该做的实习期间后,社会生活正式开始。
生活不会因此而停下脚步!
珍惜你还是学生还能到大学学院学习的日子吧,
在这学习期间最折磨的也就是在关于人物,考试和报告,
毕业后的生活更为挑战!
在你还能享福时就珍惜吧!



Each of every steps,
it mean a lot to me.


Road where I grow and develop myself.
Journey where I found myself and lost again for even better figuring out my passion and love.



每一足印,意义非凡。


我成长、缩变、提升自己的道路。
那段搜寻自己又为更好的未来迷失自己的旅途上,
为的是更好的将来 外加我的热诚与爱戴。

I'm really really gonna miss this.
真的真的会非常想念这里的一切。


❥♒ maymaybeby.blogspot.my ♔ ░ ♥
Appreciate, Stay Blessed.
珍惜,感恩。


Sincerely,
May.
媄鏸.

❥♒

No comments:

Post a Comment