Monday, April 25, 2016

Dad's motorbike 爸爸的摩托车


#0425
金牛爸爸的大日子耶!
翻看回脸书上的一年前回忆,
光阴啊!不留人
我很爱鱼丸,
可爱的爸爸总是会在我还没睡醒时
到菜市买回来弄了一大碗的鱼丸让我起床便有鱼丸吃!



Time flies,
it had been one year already!
One of my favourite day,
my superdad's birthday.
I still remember where how hard I love fishball,
and my dad always went out early in the morning while I'm sleeping,
just to buy some fresh fishball and cook for me,
to wake me up using the smell of my favourite food.
How sweet.




从小到大,
这是我第一次每得跟爸爸正日或提前庆生。
第一次 因为工作关系 让我缺席了家庭活动,
说实在的 如果说我不难过是在麻醉自己 骗自己。
妈妈弟弟们发给我他们吃好料等等的,
什么工作我都愿意放一边,
为的就是跟爸爸还有家人们简简单单的吃一餐。
再不然,就是每一次出国或在外吃到或者体验不一样的新体验时,
心里都会有着很强烈地想法 希望家人们当下都在,
或者告诉自己  我会更更更努力地 我要带他们来一起体验。



2014年错过与他一起庆祝父亲节,
那一次我告诉自己以后绝对不能这样!




没想到,
这一次是因为工作关系。



这文章大题,很奇妙的从我心中流出。
在心里转着,灵感就从这里来。
我内心真实感受 


为什么会把爸爸和摩托车放在一起?


小时候的我  或者应该说从小
我就特别特别喜欢坐摩托车的体验。
而在吉隆坡骑摩托车都很危险,
所以只有回到乡下马六甲才便会吵着要爸爸骑着摩托车带我
到处走走吹吹风!
我每一次期待的就是那抱着爸爸有点肉肉柔柔肚子的摩托车旅途。



今年原本家人们都打算提前一天跟爸爸庆生,
因为爸爸都只在周末才回来,
所以比起小时候放学回家都会看到爸爸的回忆  给了个大转变。
可惜的是,这么巧我在这一天必须工作。
那天一早,要到巴士站等待上司的接送;
爸爸比我还早起床 外出送了弟弟后 到菜市买包子让我路上带着吃,
而且还是我最爱的金瓜包!




短短不到几分钟的走路路程,
他骑着我家新古董成员之一(由大伯传下来)的摩托车,
载我出到巴士站。




长大后在吉隆坡坐摩托车会变得比较僵硬的我,
那么久后找回小时候的喜悦感,
不再僵硬,
手里拿着爸爸打包的金瓜包子,
坐在爸爸骑着的摩托车上,
心里莫名的酸喜。
对,是酸喜。
难以形容




我的金牛爸爸有时候很固执,
不是每一次赞同我的想法做法或者想法。
或许是我比较少时间跟爸爸沟通和相处,
可是每次可以跟爸爸那么温馨地呆在一起。
心里总是很温暖开心





那不超过2-3分钟的摩托车程到车站,
下车过后看着可爱的爸爸带着摩托帽在那可爱古董摩托车上,
对着我笑一笑 说再见
那一刻从心头拥着上来的酸喜感...




“Daddy...你的生日庆祝.. 我迟一些再补给你,我们一起去吃好吃的好吗?"
他就笑了笑 手势表态说不需要但又微点头的答应。




因为工作到10点,
赶着回来 到家也差不多11点快要12点了。
妈妈说爸爸爱睡觉了很困了 等不了我一起便切蛋糕了。
很心酸要寿星爸爸等了我一下,
那种为他和家人努力的念头更为强烈。



等我,给我些时间,
明年或以后的今天  我会让每一天都过得不同更特别。




我的金牛爸爸,
生日快乐!



知道你喜欢吃最纯正又值得的美食,
也知道你其实也有着跟我一样喜欢接触大自然的旅游心。
待我一一和你完成。



我爱你



Ever since young,
I'll never fail to celebrate his birthday.
This year, for the first time,
I can't celebrate with him in advance or on the actual day 
because of my working environment.
Honest speaking, I'm quite sad of that.
I willing to sacrifice everything just to gather with my family even it's just for a simple meal.
I always have that feeling with me whenever what I taste or
 found it beautiful anywhere or during my vacation,
I'll always imagine or think of how good 
if my family will able to be with me on that moment.
That's why, I always work hard so that one day,
I really hope to bring them to everywhere I've been to.
To feel it or taste the great taste of the world.




Because of my great desire of wanted to travel so hard,
I miss out in 2014 to celebrate father day with him.
Which make me swear to never repeat that again in my life.





Why motorbike?
I love to take a ride on motorbike very much when I was young.
I'll always annoy my dad to ride me out in Melaka (cause we only have motorbike there & it's safer)
This vintage motorbike had passed to few owner from my uncle,
and now is with my dad.
And he love it very much to ride around.





That moment he ride me out again the day before his birthday day,
for just a short distance less than 2 minute.
I'm touch.
I mean, it's an un-describable feeling that came to me.
Remind me of how much did I actually love my dad.




I remember that I told him right after I came down,
to give me some times and sorry for couldn't celebrate his birthday in advance or on the actual day.
That I promise to bring him to his favourite restaurant next weekend.
Please give me sometimes,
my wanderlust is to bring you and our whole family travel around the world,
experience things together.




Happy Birthday Dad,
I love you.





❥♒ maymaybeby.blogspot.my ♔ ░ ♥
Appreciate, Stay Blessed.
珍惜,感恩。


Sincerely,
May
媄鏸.
❥♒

No comments:

Post a Comment